کمپین تبلیغاتی و بازاریابی 360
نوشته شده توسط : b.gholami

تصور کنید در حال تماشای یک مسابقه فوتبال از تلویزیون هستید. بنرهای تبلیغاتی برند در اطراف ورزشگاه نظر شما را جلب خواهد کرد. سپس تبلیغات تلویزیونی یا اسپات های تلویزیونی از همان برند در طول بازی پخش می شود. در عین حال یادتان می آید که اخیراً بیلبوردهایی از این برند را با همین شعار تبلیغاتی در سطح شهر دیدید. کمی بعد به اپلیکیشن یا وب سایت مورد علاقه خود می روید و تبلیغات دیجیتالی همان برند را در آنجا می بینید. حتی ممکن است در رادیو تبلیغ آن را بشنوید. کمپین تبلیغاتی به اینجا کلیک کنید . 

نقشه بازاریابی 360 درجه

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، کمپین بازاریابی 360 درجه یک کمپین بازاریابی یکپارچه است که با توجه به نقاط تماس مخاطبان و مشتریان با برند، پیام واحدی را از طریق کانال های بازاریابی مختلف چه آنلاین و چه آفلاین منتقل می کند.

برای نشان دادن اهمیت راه اندازی کمپین های بازاریابی 360 درجه، اجازه دهید به مثال یک مسابقه فوتبال برگردیم. فرض کنید فقط چند بازیکن در زمین بازی می کنند و بقیه مستقیم هستند! یا اینکه هر بازیکنی مستقل از بقیه و بدون توجه به هدف اصلی تیم بازی کنه! معلوم است که این تیم به زودی شکست خواهد خورد. این به ویژه برای کمپین های بازاریابی تجاری صادق است

کمپین یکپارچه 360 

یک کمپین یکپارچه 360 درجه، تمام نقاط تماس و تمام لحظات حقیقت در سفر مشتری، از شناخت برند تا تبدیل شدن به یک مشتری وفادار را پوشش می‌دهد. در یک کمپین 360 درجه، تمام اجزای آمیخته بازاریابی یا 4P ها به گونه ای برنامه ریزی می شوند که مشتری از طریق کانال های مختلف چه آنلاین (مانند ایمیل مارکتینگ) و چه آفلاین (مانند تبلیغات رادیویی) با برند ارتباط برقرار کرده و دریافت کند. یک پیام مشترک

اهمیت داده های بزرگ در کمپین 360 درجه

همانطور که قبلا ذکر شد، ارائه یک پیام واحد به مخاطبان در یک کمپین 360 درجه بسیار مهم است که می تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار و حتی حامیان برند تبدیل کند. استفاده از داده های بزرگ می تواند نقش بسیار مهمی در تعریف آن پیام و همسویی آن با شخصیت مخاطب داشته باشد.





:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: